יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

תכנית "והגדת לבנך - מורשת יהדות ערב ואירן"

הנכם מוזמנים לקחת חלק בתוכנית המשרד לאזרחים ותיקים "והגדת לבנך" התוכנית הינה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית – אגף מורשת .

בתכנית "והגדת לבנך" , שאותה יזם המשרד לאזרחים ותיקים, מוזמנים יוצאי מדינות ערב ואיראן לתעד ולספר את סיפורם האישי ומורשתם, תוך שימת דגש על מידע הנוגע לנסיבות עזיבתם ומידע בנוגע לפגיעה בזכויותיהם  וגזלת רכוש יהודי (פרטי וקהילתי).
מטרות התכנית:
1.      לשתף את תלמידי הכיתות הגבוהות בחט"ב ובחט"ע ברישום ותיעוד  סיפורם האישי של יהודים מארצות ערב ומאירן בארצות מוצאם.
2.      תיעוד עלייתם ארצה, התאקלמותם ותרומתם למדינת ישראל ולחברה הישראלית.
3.       התלמידים יכירו את מורשתם הרוחנית וחחברתית, ויחשפו לפעילותם הכלכלית  של יהודי ארצות האסלאם בארצות מושבם ובארץ.
4.      לערוך רישום של הרכוש היהודי שנותר בארצות אלו.
5.      למידה חווייתית ותיעוד ראשוני של אזרחים ותיקים.

התכנית תקנה לתלמידים חוויה ערכית חינוכית. התלמידים יחשפו לסיפורם המיוחד של היהודים יוצאי ארצות ערב ואיראן. דבר שיגביר את הקשר שלהם להיסטוריה היהודית למדינת ישראל ולזהות היהודית שלהם עצמם.
במהלך התכנית יפגשו התלמידים עם אזרחים ותיקים,  יוצאי ארצות אלו יכתבו את סיפורן של הקהילות היהודיות  ויעלו אותו לאתר המיוחד לכך. וכך במשך הזמן הקרוב סיפורם של יהודים רבים יהיה נגיש לכל אחד ושאר לדורות.  דרך אתר זה יוכלו חוקרים להעמיק את המחקר בנושאים הקשורים ליהודי ארצות ערב ואירן.
 המורים המנחים תלמידיהם בפרויקטים ח"ץ, הקשר הרב דורי- מזקנים אתבונן, סיפורי עם והפתגם ראי העם מתבקשים לעודד את תלמידיהם שיתעדו את קהילות ארצות ערב ואירן ואת הרכוש היהודי. 
בתי ספר המעוניינים להשתתף בתכנית יקבלו הנחייה מפורטת בנושא ומוזמנים ליצור קשר עם:
1-מר עמיחי גרינוולט – מנהל פרויקט "והגדת לבנך"
נייד: 054-5701415
מייל:   amichaigrin@gmail.com
2- גב' דינה דרורי מדריכה ארצית
נייד- 0523469066

מייל: dinadrori55@gmail.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה