יום רביעי, 6 במאי 2015

תכנית הקשר הרב דורי – פנים רבות לה תשע"ה 2015

כנס ארצי תכנית הקשר הרב דורי 


הכנס הארצי השנתי לסיכום שנת פעילות תכנית הקשר הרב דורי תשע"ה התקיימה בסימן "תכנית הקשר הרב דורי פנים רבות לה"  ביום שלישי ט"ז באייר תשע"ה 5.5.15 בבית התפוצות  - מוזיאון העם היהודי.
האירוע נערך במעמד מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים עו"ד גלעד סממה, מנכ"ל בית התפוצות דן תדמור, מנהל מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך ד"ר עופר רימון, נציגות שגרירות הודו בישראל, מיכל אורבך, אלמנתו של השר אורי אורבך ז"ל, נציגי רשויות, ארגוני שותפים, מפקחים, מנהלים, מורים, אזרחים ותיקים ותלמידים.


האירוע נפתח ביריד יוזמות שהוצגו בדוכנים מעוררי השראה, כאשר כל דוכן מציג יוזמה אחרת ומיוחדת שהופעלה השנה בבתי הספר ברחבי הארץ.
שופר שהוטמן באדמה במהלך השואה, חנוכייה מתפרקת בת עשרות שנים, ותלמידות וסבתות מרגשות סיפרו על הנעשה ברשת חב"ד. תבלינים ומיצגים ססגוניים קישטו את ביתן שעסק בתיעוד קהילות יהודיות מהודו וסין. דגל שהונף בהכרזת המדינה, מצלמה מראשית המאה ה 20, ותהליך הכנת קפה מסורתי הוצגו בביתן "חפצים מספרים". היה אפשר לבקר בכיתת לימוד של אזרחים ותיקים החוזרים לבית הספר, לצפות בסרטים מרגשים שנעשו על ידי תלמידי מגמת קולנוע עם דמויות מופת ביישוב שוהם, לטוס עם התכנית לקהילות יהודיות מעבר לים, להצטלם עם Google בביתן "סבתא ברשת", לגלות מה עומד "מעבר לדלת", לשמוע על תיעוד מקומות וגם להתרשם מלמידה שיתופית בין צעירים וממבוגרים במגזר היהודי והדרוזי. היוזמות מיוצגות באתר ובחוברת הכנס.


האירוע המשיך בטקס שנפתח לאורו של השר אורי אורבך ז"ל שאהב ותמך בתכנית מאוד, ובמהלכו הושק ספר דיגיטאלי  "משיני חלב לשיני זהב". שם הספר נכתב על ידי אורי אורבך ז"ל לתמי גרין, מנהלת התכנית, על מפית נייר עם חזון לכתיבת ספר על קשר בין הדורות. לכבוד האירוע, יצא ספר עם סיפורים של אזרחים ותיקים שהשתתפו בתכנית, ציטוטים מספריו של אורבך ז"ל, ובכריכת הספר איור שתרם המאייר שי צ'רקה,  שאייר את כל ספריו של השר. בספר הוצג על ידי ד"ר עופר רימון לראשונה בכנס והוענק למיכל אורבך, שהייתה שותפה פעילה לתהליך.
תעודות הוקרה הוענקו ליוזמות פורצות דרך ולנציגים ומשתתפי התכנית על הובלה יוצאת דופן, ואתנחתא מוסיקלית ניתנה על ידי מקהלה רב דורית מבת ים.

כ- 450 קבוצות בבתי ספר מכל הארץ השתתפו השנה בתכנית "הקשר הרב דורי", תכנית שמחברת בין הדור הצעיר לבין הדור המבוגר באמצעות למידה משותפת. התלמידים מנחים את האזרחים הוותיקים ברזי הטכנולוגיה ונחשפים לסיפוריהם של הוותיקים. יחד הם מתעדים את הסיפורים ומעלים אותם למאגר סיפורי מורשת בבית התפוצות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה