יום רביעי, 24 במרץ 2010

תקליטור פסח: "בכל דור ודור:

תקליטור פסח "בכל דור ודור"


תקליטור "פסח" מציג את מנהגי קהילות ישראל וההגדות השונות של הקהילות. התקליטור האינטראקטיבי מעוצב בצורה ידידותית ומושכת. הוא משלב חומר חזותי על מנהגי הקהילות ונוסחי ההגדה , תוך פריסת ה השונים של הקהילות. על פי המסורת של "והגדת לבנך" מזמן התקליטור דו- שיח בין הדורות, להנחלת המורשת וערכיה.


תקליטור "פסח" מעלה את כל ההגדה של פסח - מחולקת ומוסברת.


חלקו הראשון של התקליטור בנוי לפי 15 סימני הסדר. לסימנים מצורפים ביאורי מילים, הסברים, מושגים רלוונטיים, מנהגים ודינים, הפעלות, פיוטים, מקורות, העשרה (סיפורים, תמונות וכיוצא באלה) ועוד.
חלק זה בתקליטור נועד לכל תלמידי ישראל בחטיבת הביניים ולמשפחותיהם.

חלקו השני של התקליטור הוא יחידה לימודית המיועדת לתלמידי התיכון הלומדים תורה שבעל פה לבגרות: "ליל הסדר". ביחידה זו נמצאים ונלמדים כל הקטעים הנדרשים בתוכנית הלימודים לבגרות על ידי משרד החינוך - משנה, תוספתא, גמרא, הגדה ומקורות אחרים.

יום עיון – "בכל דור ודור - תחנות וגלגולים בליל הסדר", ביום העיון שהתקיים בחודש דצמבר 2009 בנושא חקר ההגדה של פסח למורים ומדריכי תושב"ע, נשאו ברכות השותפים לפיתוח היוזמה, מפמ"ר תושב"ע גב' יוספה משולם, מר משה זעפרני מפקח ארצי מורשת קהילות ישראל ומר רוני דיין מנהל גף יישומי מחשב בחינוך.


יום העיון נפתח בהרצאתו המרתקת של מר בנימין (בוג'ה) יוגב בנושא "הגדת מוס " .בחלקו השני של יום העיון, התנסו המורים והמדריכים בפעילויות אינטראקטיביות בתקליטור, בהדרכתה של אפרת אמית-ליבוביץ, מורה ומדריכה ארצית לתושב"ע.

לפרטים נוספים:

לקבלת התקליטור האינטראקטיבי יש לפנות למשרד החינוך,
למזכירות הפדגוגית, הפיקוח על מורשת קהילות ישראל,
דבורה הנביאה 2 ירושלים 91911.
מזכירה: דינה עטר - טל' 02-5603165, פקס 02-5603580
מפקח ארצי : מר משה זעפרני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה