יום ראשון, 2 ביוני 2013

טקס חלוקת תעודות הוקרה לתלמידים מצטיינים בתכנית חוקרים צעירים 30.5.13 סיוון תשע"ג

טקס חלוקת תעודות הוקרה התקיים באוניברסיטת בר אילן כמידי שנה, בחסות מרכז דהאן, נכחו ח"כ ד"ר שמעון אוחיון, מר משה זעפרני, מנהל אגף מורשת – משרד החינוך, ד"ר יעל שי מפמרי"ת מוסיקה, גב' ג'ואל נאמר  המפקחת לצרפתית, מפקחים, מנהלים, מורים ואנשי חינוך, הורים ותלמידים  מכל המחוזות. 

דינה מדריכה ארצית ברכה את המתתפים ואמרה: "עם שאין לו עבר, ההווה שלו דל ועתידו לוטה בערפל" יגאל אלון. במסגרת המפעל החינוכי "חוקרים צעירים" עסקתם,  תלמידים יקרים, בחקר השורשים, המשפחה, והקהילה,  וחשפתם בפנינו עושר תרבותי והיסטורי.
אני מודה גם לכם המורים על ההנחיה היפה והמוקפדת של התלמידים בכתיבת העבודות.
אני רוצה לשתף אתכם תלמידים, מורים ומנהלים בתחושות שליוו את כל חברי הוועדה שקראו את העבודות היפות שלכם. מצאנו את עצמנו משתאים ומתרגשים מתוצאות החקר המעמיק שלכם ומהעיצוב היפה והקריא שלהן.
בתפקידי הנוסף אני מורה להיסטוריה. תמיד נעים לי וחשוב לי לקרוא סיפורים הנותנים משמעות להיסטוריה. מצאנו השנה עבודות על נושאים רבים בהיסטוריה היהודית הכללית והארץ ישראלית שממש נותנים משמעות לסיפור ההיסטורי.
עבודות בנושא השואה בלבוב ובלודז'. ההתיישבות היהודית בארגנטינה והעלייה לארץ. חקר קהילת הנאש דידאן מאזור תורכיה ואזרבייג’אן, קהילה דוברת ארמית דרך סיפורי עם.
היכרות מעניינת עם היישוב היהודי בארץ לפני הקמת המדינה ולאחריה. משפחות מפורסמות בארץ כגון אבשלום פיינברג, נעמן בלקינד ויהושע חנקין. מפעל המכבייה והסיבות להקמתו, פעילותו המיוחדת של מכון איילון בקבוצת שילר. הקמת המושבה הר טוב ועזיבתה.
 הקמת התיאטרון בארץ לסוגיו השונים כגון תיאטרון "לי לה לו" שבו שיחקה אחת השחקניות עלינה סטרניצקה שהיא סבתא רבה של אחד התלמידים.
דמויות הקשורות למדינת ישראל כגון המרגל אלי כהן. סיפורים מעניינים על היישוב לפני הקמת המדינה.
ולבסוף עבודה על מבצע משה עליית יהודי אתיופיה הראשונה עם עדות מרגשת במיוחד"
מר משה זעפרני מנהל אגף מורשת ברך את המשתתפים וספר על כך שלפני מספר שנים הוגשה עבודה לתחרות שעסקה בחיו ובגבורתו של אלי כהן את העבודה כתבה נכדתו של הרב הראשי של יהדות סוריה – הרב נסים אינדיבו כהן – הובא אליו כדי שיתפלל אתו תפילה אחרונה; וניתנה לו הרשות, לבקשתו, לכתוב מכתב אחרון למשפחתו. השנה קבלנו עבודה שבתה של אחיינתו של אלי כהן, מר זעפרני ברך את התלמידים ואחל להם שיהיו יום אחד חוקרים באונברסיטה.

מר משה זעפרני מנהל אגף מורשת במשרד החינוך
התלמידים שזכו בהצטיינות במחקר עלו על הבמה הוענק להם שי וזכו למחיאות כפיים.
ברכות לזוכים.
תלמידי הקונסרבטוריון של קריית אונו מורה ומדריך מר ברטלר גדעון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה