יום ראשון, 9 ביוני 2013

טקס הסיום של תחרות החיבורים "הפתגם בראי העם" במכון בן צבי


ביום י"ב בסיוון תשע"ג התקיים טקס הסיום של תחרות החיבורים "הפתגם בראי העם" במכון בן צבי בירושלים. בחיבורים אלו  היו  התלמידים צריכים למצוא פתגם שעובר במשפחה ולכתוב עליו חיבור המסביר את הפתגם.


בטקס נכחו מר משה זעפרני מנהל אגף מורשת, ד"ר יוסי צדוק מפקח קשרי ישראל תפוצות ומורשת יהודי אתיופיה ומר מרו אסמרה מפקח- מורשת יהודי אתיופיה.

לטקס הגיעו התלמידים שזכו, הוריהם ונציגים מבית הספר. סה"כ כ-150 איש.

לשלב הסופי הגיעו 24 תלמידים מ-24 בתי ספר ברחבי הארץ.

הטקס התקיים באולם היפה והמיוחד של מכון בן צבי בירושלים. התלמידים והוריהם היו נרגשים מאוד לקראת הטקס, לקראת העלייה לבמה והקראת חלק מהסיפורים. הטקס הסתיים בצילום קבוצתי של חבורת המצטיינים.

לפני הטקס זכו התלמידים ומלוויהם השונים בסיור קצר במכון ובהיכרות קצרה עם דמותו הייחודית של נשיא מדינת ישראל השני מר יצחק בן צבי.  את הטקס פתח מר משה זעפרני  מנהל אגף מורשת ועמד על חשיבות הכרת המורשת לזהותנו היהודית והישראלית, ריגש את כולם כאשר ביקש מכל הזוכים לעמוד בכדי לזכות במחיאות כפיים של הקהל.

את הטקס ליוותה קבוצת תלמידים של קונסרבטוריון הסדנה בניהולה של לנה נמירובסקי מירושלים. נגינת התלמידים הייתה מרגשת ויפה והצליחה להלהיב את כל הקהל שהודה במחיאות כפיים סוערות.

אני מצרפת גם חלק קטן מהדברים שנאמרו בטקס ודוגמאות לפתגמים שהגיעו.
"ברצוני לפתוח את הטקס בפתגם שאני חושבת שהוא מתאים לכינוס זה שלכם התלמידים." קנאת סופרים תרבה חוכמה"  שפירושה שהתחרות בין אנשים חכמים מרבה את החוכמה וכאן בטקס התאספו תלמידים רבים שהגיעו לשלב הסופי בתחרות והעשירו את עצמם ואת חבריהם בחיבורים מעניינים ומעוררי מחשבה ובכך גם הרבו את חוכמת כולם.

אני גם רוצה להוסיף את הפתגם "מכל מלמדי השכלתי" השנה כמו בשנים הקודמות הגיעו מספר גדול של פתגמים שלא שמעתי או שמענו הצוות הבודק עליהם בעברית ובשפות אחרות. פתגמים עם המון מוסר השכל כדאי שנאזין לחלק קטן מאוד מהם תחשבו עליהם

 אני רוצה לשתף אתכם בחלק מהם:
"תפתח את הפה באושר ויבוא לך עושר".

"מה שיוצא מהפה אי אפשר לבלוע"

"החיים הם טיפוס מלמטה על הר, אבל הנוף הניבט מלמעלה נהדר"

"מי שמפחד מזאבים לא הולך ביער בכלל"."

כתבה: דינה דרורי
תלמידי הקונסרבטוריון הסדנה בניהולה של לנה נמירובסקי מירושלים

מר משה זעפרני מנהל אגף מורשת

גב' דינה דרורי מדריכה ארצית
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה