יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

"דור לדור יביע אומר" – שנת תשע"ה

"התאספנו כולנו הנכדים בחנוכה להדליק נרות, ולשמוע עוד סיפור מפיו של סבא שלנו.  הפעם ידענו – סיפור זה יהיה קשור בחנוכה ,מותח ומעניין. סיפור על חנוכיית הכסף היקרה."
"אני והמשפחה עולים לארץ ישראל"
(מתוך סיפורים שזכו בתחרות הסיפורים "דור לדור" בשנים האחרונות)

הזמנה  לתלמידים לספר ולתעד את סיפורי העם מקהילות שונות ואת סיפורי המורשת המשפחתית שלהם.
השנה מיוחדת במספר אירועים הקשורים למורשת קהילות ישראל.
1.      החלטת כנסת ישראל על חוק בשם " יום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן" היום יתקיים ב-30 בנובמבר כל שנה. ביום זה יציינו במערכת החינוך את סיפור עזיבתם ועלייתם לארץ של היהודים בארצות ערב לאחר הקמת מדינת ישראל.
2.      30 שנה לעליית יהודי אתיופיה במבצע משה.
3.       "האחר הוא אני -  לפעמים אני דומה, לפעמים אני שונה, תמיד אני שווה". שמשמעותו - היכולת  לכבד ולקבל את עצמי,  היכולת לכבד, להעריך ולהכיל את השונה והאחר, וכלה ברצון  לתרום, לתת, לסייע ולקדם את האחר ואת החברה והקהילה בה אנו חיים.

מטרות התוכנית הן:
  • להכיר את המורשת המשפחתית ולתעד אותה.
  • לחזק את הקשר הבין דורי (הורים וסבים)
  • לעודד את הכישרון היצירתי והספרותי  של התלמידים.
  • הכרת סיפורים מהתפוצות השונות (לא רק הסיפור שלי)

עבודת התלמיד תעשה במספר שלבים.
1. התלמיד יערוך  ראיון עם המשפחה בכדי למצוא סיפור על אחד מהנושאים הרשומים למעלה.      וירשום את סיפור העם או המשפחתי כפי  ששמע בצירוף פרטיו של  מוסר הסיפור. 
2. התלמיד יעבד את הסיפור העממי או המשפחתי ששמע לסיפור עם ע"פ כללי סיפור העם.
3. ידפיס את חיבורו וישמרו בקובץ.
4. יש אפשרות גם לעבד את הסיפור לסרט קצר ולשלוח אלינו על גבי דיסק.

בשנים האחרונות קיבלנו סיפורים משפחתיים מאוד מיוחדים שנתנו משמעות לאירועים היסטוריים. סיפורים שסופרו באופן אישי לתלמיד וכך למד הילד להכיר את משפחתו וסביבתו.
בסיפורים אלו התעשרה גם הכיתה כולה שלמדה להכיר את קהילות ישראל וסיפורן המיוחד.
אני מקווה ומאחלת לכולנו שגם בשנה זו יצליחו התלמידים להגיע בזכות המשפחה המורחבת לסיפורים יפים וחדשים.
מורים המעוניינים שתלמידיהם ישתתפו בתחרות זו יקבלו את המידע  הנלווה לצורך התחרות, הדרכה סיוע וכן את תקנון התוכנית.

מצורף בזה טופס הרשמה מקוון ואנו מצפים להיענותכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה